Dolar 32,3196
Euro 34,7215
Altın 2.402,54
BİST 10.361,71
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bursa 26 °C
Az Bulutlu

Zirvenin ‘Kıl Payı Farkla’ Belirlendiği Dünyanın En Değerli Markaları Açıklandı

A+
A-
Zirvenin ‘Kıl Payı Farkla’ Belirlendiği Dünyanın En Değerli Markaları Açıklandı
Brand Finance, her yıl yayımladığı Global 500 2022 raporunu yayımladı ve dünyanın en değerli markalarını ortaya koydu. Zirve, yeniden Apple’da olurken Amazon, Apple’ı çok yakından takip etti.

Her yıl dünyanın en değerli şirketlerinin açıklandığı Brand Finance’in Global 500 2022 raporu bugün yayımlandı. Raporla birlikte 2021 yılının en hızlı büyüyen, marka değeri en fazla olan, en güçlü ve dünya bölgelerinin en güçlü şirketleri ortaya kondu. Bu yılki rapor, en değerli markalar açısından genel hatlarıyla aynı kalsa da en hızlı büyüyen markalar listesinde dev bir misafire ev sahipliği yaptı.

Brand Finance Global 500 2022 raporuna göre dünyanın marka değeri en değerli markası, 2021 yılında da devasa bir yükseliş yaşayan Apple oldu. Apple, 2021 yılında değerini 355,1 milyar dolara çıkardı. Apple’ı takip eden isim, 350,3 milyar dolarlık marka değeriyle Amazon olurken Google, 263,4 milyar dolarlık marka değeriyle üçüncü sırada yer aldı.

apple

Dünyanın en değerli 10 markası -2022

  • Apple – 355,1 milyar dolar
  • Amazon – 350,3 milyar dolar
  • Google – 263,4 milyar dolar
  • Microsoft – 184,2 milyar dolar
  • Walmart – 111,9 milyar dolar
  • Samsung – 107,3 milyar dolar
  • Facebook – 101,2 milyar dolar
  • ICBC – 75,1 milyar dolar
  • HUAWEI – 71,2 milyar dolar
  • Verizon – 69,6 milyar dolar

Dünyanın en değerli markaları sıralaması, geçtiğimiz yılın raporuyla neredeyse tamamen aynıydı. Apple, Amazon, Google, Microsoft, Facebook ve ICBC, sıralamadaki yerini korurken Huawei ve Walmart sıra atladı, Verizon ve Samsung ise sırasını kaybetti. En değerli markalar sıralamasında bir ve ikinci marka arasındaysa 5 milyar dolar fark vardı.

2021’de en fazla değerlenen 10 marka

  • TikTok – %215
  • Snapchat – %184
  • Kakao – %161
  • AMD – %122
  • BYD – %100
  • NVIDIA – %100
  • Twitter – %85
  • AstraZeneca – %77
  • Coupang – %72
  • CDW – %71

Dünyanın en güçlü* 10 markası:

  • WeChat – 93,3 puan
  • Coca-Cola – 93,3 puan
  • Google – 93,3 puan
  • YouTube – 93,2 puan
  • Naver – 92,5 puan
  • SBER – 92,3 puan
  • Ferrari – 90,9 puan
  • Amazon – 90,3 puan
  • Deloitte – 90,2 puan
  • Pepsi – 90,1 puan

Bölgelere göre dünyanın en güçlü ve değerli şirketleri:

  • Güney ve Kuzey Amerika:
    • En değerli marka: Apple
    • En güçlü marka: Coca-Cola
  • Avrupa:
    • En değerli marka: Mercedes-Benz
    • En güçlü marka: SBER
  • Orta Doğu ve Afrika:
    • En değerli marka: Aramco
    • En güçlü marka: Etisalat
  • Asya-Pasifik:
    • En değerli marka: Samsung
    • En güçlü marka: WeChat

*En güçlü marka, pazarlama yatırımı, hissedar öz sermayesini ve iş performansını değerlendirerek yapılan puanlandırmayla belirleniyor.

 

https://www.webtekno.com/dunyanin-en-degerli-markalari-brand-finance-2022-h120049.html

BİR YORUM YAZIN

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 0 YORUM

Henüz yorum yapılmamış.